GAZİANTEP ŞEHİTKAMİL İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Türkan Mehmet Akcan Ortaokulu "Web 2.0 Araçlarıyla Matematiğin Doğasını Keşfe Çıkıyoruz" İsimli e-Twinning Projesi

Türkan Mehmet Akcan Ortaokulu

Türkan Mehmet Akcan Ortaokulu " Web 2.0 Araçlarıyla Matematiğin Doğasını Keşfe Çıkıyoruz" İsimli e-TWİNNİNG PROJESİ

PROJE HAKKINDA

 

Matematik doğanın dilidir. Matematik olgusunun ilk esin kaynakları doğa ve yaşam olduğundan doğayla matematiği kolaylıkla ilişkilendirebiliriz. Projemizin amacı; matematik derslerini daha eğlenceli hale getirerek kalıcı öğrenmeye katkı sağlarken öğrencilerin doğadaki matematiği keşfederek öğrenmesini sağlamaktır. Projemizde "Doğamızda matematik nerede ve nasıl vardır?" gibi soruların cevabını 21.yy becerilerini kullanarak cevaplayacağız.

 

Öğrencilerimiz "WEB 2.0 ARAÇLARIYLA MATEMATİĞİN DOĞASINI KEŞFE ÇIKIYORUZ" projesiyle birlikte iş yapmayı ve paylaşmayı öğrendiler. Ekip üyesi olma ruhunu yaşadılar. Türkiye'nin farklı okulları ile Arnavutluk'tan farklı branşlardaki öğretmenleriyle ve akranlarıyla sosyal çevrelerini genişletip yaptıkları paylaşımlarla mutlu oldular. Konular işlenirken kendilerine güvenleri arttı ve bilgi sahibi oldular. Web 2.0 araçlarını kullanmayı öğrendiler. Bu minvalde teknolojiden yararlandılar.

 

  Ülkemizden Matematik, Fen Bilimleri, İngilizce, Bilişim Teknolojileri, Müzik, Beden Eğitimi branşlarından olmak üzere 9 öğretmenimizin katkısı ile ve Arnavutluk'tan Coğrafya öğretmeni tarafından hazırlanan "WEB 2.0 ARAÇLARIYLA MATEMATİĞİN DOĞASINI KEŞFE ÇIKIYORUZ" eTwinning projemiz, toplamda 10 öğretmenden oluşan uluslararası bir projedir. Projemiz 3 ay olarak planlanmıştır. Projemizde yapılması düşünülen çalışmalar öğretmen, öğrenci ve velilerimizle istişare sonucu kararlaştırılmıştır. Her projede farklı Web 2.0 araçları kullanılmıştır. Proje ile ilgili önemli kararlarda anket yapılmış ve en fazla tercih edilen çalışma kabul edilmiştir.

 

     Öğrencilerimiz "WEB 2.0 ARAÇLARIYLA MATEMATİĞİN DOĞASINI KEŞFE ÇIKIYORUZ" eTwinning projesiyle matematiğin hayatımızın her alanında karşımıza çıktığı fikrini özümsediler ve kazandılar. Doğada matematiğin izlerini keşfettiler. Günümüzde matematiğin zor ve sıkıcı değil yaratıcı olduğunu araştırarak öğrendiler. Ağaç dikerek matematikteki fraktal örneğini somutlaştırarak doğa ve çevremiz için de sorumluluk kazandırlar.  Yaparak-yaşayarak ilkesi ve örtük öğrenme süreci bu doğrultuda ivme kazandı.  Bu doğrultuda matematik ve doğa ilişkisinde araştırmacı, keşfeden bireyler olmalarını sağladık.

 

Projemizde "Doğamızda matematik nerede ve nasıl vardır?" gibi soruların cevabını 21.yy becerilerini kullanarak cevaplandırmayı amaçlanmıştır. Projemiz, öğrencilerimizin öğrendiği kavramları doğa ile bütünleştirmeyi öğrenmesi, öğrenciler için soyut bir kavram olan matematik proje boyunca yapılan çalışmalarla somutlaştırması, öğrencilerimizi matematiğe karşı duyarlılık kazanması, çevreye duyarlılık kazanması, öğrencilerimizin ürün tasarlayarak kendi yaratıcılığını ortaya çıkarmasını, öğrencilerimizin işbirliği içerisinde grupla çalışma becerisi kazanması üzerine kurgulanmıştır.

 

Projemizde emeği geçen öğretmenlerimize, öğrencilerimize ve velilerimize katkılarından ötürü sonsuz teşekkürlerimizi sunuyoruz.

03-06-202103-06-202103-06-202103-06-202103-06-202103-06-202103-06-2021

Yaprak Mah. Sinler Sk. No20 Şehitkamil Gaziantep - 0342 323 24 40

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.